امداد باتری ماشین تهران

باتری ماشین سمند

باتری ماشین سمند

 خودروی سمند به عنوان یکی از محبوب‌ترین ماشین‌های حال حاضر در کشور است. این خودرو که به نام خودروی ملی در میان افراد مطرح شده توسط شرکت ایران خودرو به تولید و فروش در بازار رسیده است. این کارخانه در دهه ۸۰ اقدام به طراحی و تولید اولین سمند در کشور کرد. باتری این خودرو یکی از قطعات به کار رفته در آن بوده که موجب تمایز این ماشین نسبت به باقی خودروها می‌شود.

 عمر باتری خودروی سمند چقدر است؟

 عوامل مختلفی در طول عمر باتری سمند مؤثر هستند. شرایط نگهداری از این خودرو و میزان کارکرد آن می‌توانند در طول عمر باطری تأثیر شگرفی داشته باشند. چراغ‌های ماشین و نوع سیستم برقی به کار رفته در این خودرو در طول عمر این باتری تأثیر دارند.

 باتری سمند طول عمری به میزان ۲ تا ۳ سال دارد. با این وجود اگر صاحب خودرو در ماه‌های گرم سال و به دفعات متعدد از کولر استفاده کرده و در مسیرهای پر تردد رفت و آمد کند نیاز است تا از باتری‌های قوی‌تری استفاده کند.

 میزان ولتاژ باطری ماشین سمند

 به صورت کلی باطری ماشین سمند با ولتاژ ۶۶ آمپر و ۱۲ ولت تولید می‌شود. با این وجود در سال‌های اخیر کارخانه ایران خودرو به سبب کاهش هزینه‌های مربوطه این نوع از باتری را تولید نمی‌کند. به همین سبب یافتن باتری خودروی سمند در نوع خود به عنوان یک دغدغه ملی برای صاحبان این خودرو لحاظ شده است.

 باتری‌های ۷۴ تا ۸۸ آمپر نیز در بازار به فروش می‌رسند. صاحبان خودرو در وهله اول به نیاز خودروی خود دقت به عمل آورده و سپس جهت خرید یا تعویض باطری اقدام می‌کنند.

 بهترین باتری برای ماشین سمند

 با توجه به مشخصات ماشین سمند باتری‌های مختلفی جهت رفع نیاز این خودرو در بازار به مشتریان عزیز عرضه می‌شوند. باتری سوزوکی و باتری اوربیتال از آن دسته از باطری‌هایی هستند که علاوه بر کاهش هزینه می‌توانند پاسخگوی خواسته‌های متنوع رانندگان محترم باشند.

 نتیجه‌گیری برای باتری سمند

 ملاک‌های مختلفی جهت تعویض باتری سمند وجود دارند. در صورتی که ماشین استارت نخورد یا نور این خودرو به مقدار ضعیف ظاهر شود می‌تواند نشان از کارکرد ضعیف باتری آن باشد. صاحبان خودرو می‌توانند ملاک‌هایی نظیر باز نشدن درب خودروی سمند با ریموت یا کاهش کیفیت سیستم صوتی را در نظر داشته باشند. همه این موارد به تنهایی می‌توانند دلیلی مبنی بر عملکرد ضعیف باتری خودرو باشند.

امداد باتری تهران وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *